Bildgalleri
En resa till Eskilstuna med B-loket 1136 våren 2004, från Nynäshamns Järnvägsmuseum. Loket var ett av SJ:s vanligaste lok. Det tillverkades i 99 exemplar åren 1909-1919, varav de tre sista byggdes 1943-1944. Loket var överhettat och avsett för godståg och tunga persontåg. Det förekom både med fyraxliga tendrar och treaxliga tendrar.
Då Nynäsbanan behövde större och bättre dragkraft inköptes år 1944 en H3 (SJ A6) och 1947 ett f.d. SJ B-lok från Bergslagernas Järnväg
Bilderna nedan är från Eskilstuna
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bilder från Uppsala Länna Järnväg. Smalspårigjärnväg sommaren 2004
På ingång efter rundgång.
Snart ihopkopplade igen.
Loket TOR iväntan på avgång till Uppsala.
__________________________________________________________________________________________________________
Sensommaren 2004 Åkte vi ångtåg (1189:an) ner till Nynäshamn och Ångbåt hem.
8,57 Centralen, avgång till Nynäshamn.
De berömda Varmt eller kallt reglagen
Ankomst Nynäshamn.
Vändning av loket för återresan till Stockholm
Försök med att köra ut loket ur stallet, men pannan var kall så det fungerade inte.
Ångbåt från Nynäshamn till Stockholm, under tiden intog vi en bättre middag. En perfekt dag helt enkelt.